Γιατί οι βασικοί κανόνες επιβίωσης πρέπει να μαθαίνονται νωρίς;
Είναι γεγονός ότι τα θεμέλια του χαρακτήρα και της καλλιέργειας του αισθήματος της υπευθυνότητας θέτονται από την παιδική ηλικία. Στο παρακάτω video, στο πλαίσιο σχετικής έρευνας, γίνεται σύγκριση ανάμεσα σε δύο χώρες με διαφορετική κουλτούρα, εστιάζοντας στους τρόπους διαπαιδαγώγησης που επιλέγουν σε καθεμιά από αυτές.
Στην Ιαπωνία λοιπόν…
-Διδάσκουν το μάθημα της οικιακής οικονομίας ξεκινώντας από ηλικίες γυμνασίου.
-Οι μαθητές επιδίδονται δε διάφορες βασικές δραστηριότητες όπως να ράβουν, να μαγειρεύουν, να σκαλίζουν σε ξύλο κ.ά.
-Επίσης καθαρίζουν όλους τους χώρους του σχολείου σε καθημερινή βάση.
-Υπήρχε μάλιστα και μία τηλεοπτική εκπομπή με παιδιά που έκαναν εξωτερικές δουλειές…
-Εφοδιάζουν τα παιδιά με ικανότητες που θα χρειαστούν όχι μόνο στη δουλειά αλλά και στην ζωή τους.
Στο μεταξύ στην Αμερική…
-Μόνο το 15% των μαθητών γνωρίζουν πώς να μαγειρεύουν έχοντας παρακολουθήσει σχετικά μαθήματα με αποτέλεσμα οι νέοι να μην αναπτύσσουν αρκετά νωρίς το αίσθημα της αυτο- συντήρησης.
Αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές δημοσιεύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης του τύπου: «μακάρι να υπήρχε στο σχολείο μάθημα επιβίωσης», ή «χρειάζομαι επειγόντως μαθήματα επιβίωσης. Σήμερα έχασα δύο φορές τα κλειδιά μου και προσπάθησα να μαγειρέψω κατεψυγμένη πίτσα στο φούρνο μικροκυμμάτων» κ.ά. που επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα ειδικής εκμάθησης βασικών τρόπων επιβίωσης, καλλιεργώντας δεξιότητες και το αίσθημα της αυτοσυντήρησης στα παιδιά από νεαρή ηλικία.
Δείτε το σχετικό video