Eπιμέλεια: Ελένη Μάνου
Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι συνδεδεμένη στο μυαλό όλων μας με χαρούμενες οικογενειακές στιγμές και πράξεις καλής θέλησης. Ωστόσο, μία βιτρίνα σε ένα εμπορικό κέντρο στο Τορόντο του Καναδά επιχειρεί να αφυπνίσει τον κόσμο για μία άλλη σκοτεινή όψη των εορτών που κανείς δεν θέλει να σκέφτεται: την ενδοοικογενειακή βία.
Η καμπάνια ονομάζεται The Window Project και βασίζεται στο γεγονός ότι η ενδοοικογενειακή βία παρουσιάζει σημαντική αύξηση κατά τη διάρκεια των εορτών. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία της ένωσης για την προστασία των γυναικών «Ontario Association of Interval & Transition Houses» και της ένωσης για την προστασία των παιδιών «Yellow Brick House».
Κοιτάζοντας τη βιτρίνα βλέπει κάποιος μία οικογένεια που κάθεται στο τραπέζι για το δείπνο και εκ πρώτης όψεως δείχνουν όλα φυσιολογικά. Ωστόσο, ξαφνικά ο άνδρας σηκώνει το χέρι και χτυπά τη γυναίκα στο πρόσωπο. Τα παιδιά δείχνουν φοβισμένα.
Ένα βίντεο στο You Tube αποτυπώνει την αντίδραση των περαστικών την ώρα που χαζεύουν τη βιτρίνα και ξαφνικά βρίσκονται μπροστά σε μία σκηνής βίας. Μάλιστα, υπάρχει σχετικό μήνυμα που προτρέπει τους περαστικούς να στείλουν τη φράση «Όχι άλλο» στο 45678 προκειμένου να δωρίσουν 5 δολάρια, τα οποία θα βοηθήσουν κακοποιημένες γυναίκες να βρουν ασφαλές καταφύγιο και να ξεφύγουν από καταστάσεις βίας.
Κάθε φορά που πραγματοποιείται μία δωρεά, το σκηνικό επανέρχεται στην αρχική θέση και μετά από 60’’ χωρίς δωρεά, η βία επιστρέφει.
Σύμφωνα με πολλές μελέτες, οι περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας με θύματα τις γυναίκες αυξάνονται κατά τη διάρκεια των εορταστικών αργιών μέχρι και 30%. Μία στις τρεις γυναίκες πέφτει θύμα ενδοοικογενειακής βίας κάποια στιγμή στη ζωή της και περίπου 362.000 αθώα παιδιά, ετησίως, γίνονται μάρτυρες τέτοιων περιστατικών.