Εκπαιδεύοντας πιτσιρίκια στην ρομποτική

Του Κώστα Τσαούση

Ο Κωνσταντίνος Νέλλας είναι ο δημιουργός ενός ιδιαίτερου εκπαιδευτικού κέντρου που ονομάζεται “Robotakia.gr” και απευθύνεται σε παιδιά Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου

«Θα ήθελα να σας πω τη δική μου ιστορία, μέσα από την οποία διαφαίνονται και οι επιχειρηματικές ευκαιρίες στον κλάδο της “STEM” (science, technology, engineering, and mathematics) εκπαίδευσης στην Ελλάδα». Έτσι, άρχισε να αφηγείται την δική του ξεχωριστή εμπειρία, ο 42χρονος Κωνσταντίνος Νέλλας, που δημιούργησε τα “Robotakia”, ένα κέντρο εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, το οποίο βρίσκεται στη Γλυφάδα. Ουσιαστικά πρόκειται  για την ιστορία του Κωνσταντίνου και του μεγαλύτερου γιού του.

Ας πάρουμε όμως τα γεγονότα από την αρχή: «Ο γιος μου πηγαίνει σε ιδιωτικό σχολείο, και τον Σεπτέμβριο του 2015, ξεκίνησε την 4η δημοτικού. Ήδη, από την πρώτη δημοτικού, είχε επιλέξει ως επιπλέον δραστηριότητα στο σχολείο του την Ρομποτική.

Στην 4η δημοτικού, κυρίως λόγω επικάλυψης με τις υπόλοιπες δραστηριότητες που είχε επιλέξει, αποφασίσαμε να σταματήσει την ρομποτική και να αναζητήσουμε εναλλακτικές εκτός σχολείου. Τότε διαπίστωσα ότι υπήρχε ένα σημαντικό κενό στην αγορά. Του πρότεινα λοιπόν να αγοράσουμε εμείς τον εξοπλισμό και να οργανώσουμε με 2-3 φίλους του, μία ομάδα ρομποτικής στο σπίτι μας, τις Κυριακές τα απογεύματα.

Το δικό μου προφίλ βοηθούσε, γιατί είμαι μαθηματικός με μεταπτυχιακές σπουδές στην πληροφορική, και έχω εργαστεί πολλά χρόνια στον τομέα της πληροφορικής, αρχικά ως προγραμματιστής και στη συνέχεια ως διευθυντής. Επιπλέον, έχω πολύ καλή επαφή με τα παιδιά.

Ο γιος μου και οι φίλοι του ενθουσιάστηκαν με την ιδέα, και έτσι άρχισα να αναζητώ εξοπλισμό για το εργαστήριο. Εκεί διαπίστωσα ότι ο εξοπλισμός είχε σχετικά υψηλό κόστος, και ότι τα διαθέσιμαs προγράμματα σπουδών περιορίζονταν σε βραχυχρόνια σεμινάρια των 4 μηνών.

Προμηθεύτηκα τον εξοπλισμό και ξεκινήσαμε τις συναντήσεις με τα παιδιά. Ο ενθουσιασμός μας ήταν τέτοιος που σύντομα αποφασίσαμε να συμμετέχουμε και στον 2ο Πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής για παιδιά δημοτικού με θέμα «Ο Γαλαξίας μας».

Παράλληλα, ξεκίνησα να διερευνώ πως θα μπορούσε η ομάδα να μεγαλώσει, πως θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα εξειδικευμένο κέντρο ρομποτικής στη Γλυφάδα, που να παρέχει το περιβάλλον, τους δασκάλους, την εξειδίκευση, την υποδομή, τα προγράμματα σπουδών για μια σταθερή ενασχόληση των παιδιών με το εν λόγω αντικείμενο».

Κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησαν και τα “Robotakia” την πορεία τους.

Αλλά τι ακριβώς παρέχουν τα Robotakia; «Είναι κέντρο εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, στη Γλυφάδα. Παρέχουν εργαστήρια ρομποτικής σε παιδιά, στην έδρα τους και αλλού, μέσω συνεργαζόμενων φορέων και επιχειρήσεων», απαντά ο δημιουργός τους, ο Κωνσταντίνος Νέλλας. Ο τελευταίος είναι πτυχιούχος μαθηματικός του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών (MSc) στην επιστήμη των υπολογιστών και μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών (MBA) στην διοίκηση επιχειρήσεων.

Μιλώντας μαζί του μαθαίνουμε ότι «τα εργαστήρια στα “Robotakia” αποτελούν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των θεωρητικών γνώσεων που παρέχει το σχολείο, με τις πρακτικές εφαρμογές, που τα παιδιά συναντούν καθημερινά γύρω τους. Η σύνδεση αυτή επιτυγχάνεται μέσω ενός συναρπαστικού βιωματικού μαθήματος-παιχνιδιού, γεμάτο φαντασία, δημιουργία , κατασκευές, προγραμματισμό και πειράματα.

Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής, τα παιδιά κατανοούν καλύτερα τις έννοιες των μαθηματικών, της φυσικής και της πληροφορικής που διδάσκονται στο σχολείο. Επιπλέον, χτίζουν ισχυρά την πεποίθηση ότι οι επιστήμες αυτές έχουν μεγάλη πρακτική αξία και εφαρμογή. Συνδέουν τις επιστήμες με τη χαρά της ανακάλυψης και της δημιουργικότητας».

Τι επιδιώκουν μακροπρόθεσμα τα Robotakia; «Η αποστολή μας είναι η προετοιμασία των επόμενων γενεών για τον κόσμο της καινοτομίας, της υψηλής τεχνολογίας και των επιστημών που θα δημιουργήσουν. Το επιτυγχάνουμε μέσα από την κατάρτιση και διαρκή βελτίωση των εκπαιδευτικών μας προγραμμάτων στη ρομποτική και γενικότερα σε αντικείμενα STEM. Επιδιώκουμε να φέρουμε σε επαφή ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας, παιδιά, γονείς, δασκάλους, με τη STEΜ προσέγγισή μας και να συμβάλλουμε στη διάδοσή της. Η τεχνολογία έχει ήδη ενσωματωθεί σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας», πιστεύει ο Κωνσταντίνος και επισημαίνει πως «είναι αναγκαίο οι επόμενες γενιές, να είναι έτοιμες για το τεχνολογικό περιβάλλον στο οποίο θα ζήσουν και θα εργαστούν, είτε ως εργαζόμενοι σε STEM κλάδους, είτε σε οποιοδήποτε άλλο κλάδο, αφού καλή σχέση με την τεχνολογία είναι πλέον προϋπόθεση σε κάθε επάγγελμα και μορφή εργασίας. Παράλληλα, ακόμη και στην Ελλάδα της κρίσης, τα STEM επαγγέλματα αντέχουν και αναπτύσσονται».

Η εκτίμηση του είναι ότι η «για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των παιδιών μας, χρειάζεται να επενδύσουμε ως γονείς, ως επιχειρήσεις και ως κοινωνία, στην STEM εκπαίδευση. Χρειάζονται επενδύσεις σε υποδομές, εργαστήρια, προγράμματα σπουδών. Σε αυτούς τους τομείς υπάρχουν επιχειρηματικές ευκαιρίες στην Ελλάδα».

Η πρώτη παρουσία

Ας επιστρέψουμε, όμως, στα πρώτα βήματα που έκαναν τα “Robotakia”. Ο λόγος και πάλι στον ιδρυτή τους: «Λίγους μήνες μετά, τον Μάρτιο του 2016, η ομάδα “Robotakia” που αποτελούνταν από 4 παιδιά της 4ης δημοτικού, έλαβε την 1η θέση στον διαγωνισμό, στο οποίο συμμετείχαν 330 ομάδες και 1900 παιδιά. Τον Ιούλιο του 2016, το κέντρο εκπαιδευτικής ρομποτικής που πήρε το όνομά του από την ομάδα, ξεκίνησε δωρεάν εργαστήρια γνωριμίας και εγγραφές για τον Σεπτέμβριο.

Η παρέα των 4 αυτών υπέροχων παιδιών, και τα κενά της αγοράς, με οδήγησε στη δημιουργία του κέντρου, που ήδη έχει φέρει εκατοντάδες παιδιά σε επαφή με την ρομποτική».

Ζήτησα από τον Κωνσταντίνο να κάνει ένα μίνι απολογισμό και κυρίως να μας πει για την ανταπόκριση που συνάντησε ή συναντά το εγχείρημα του: «Στην πρώτη χρονιά λειτουργίας του κέντρου, πάνω από 240 παιδιά παρακολούθησαν κύκλους εργαστηρίων. Επιπλέον, πάνω από 1000 παιδιά έχουν παρακολουθήσει ένα εργαστήριο γνωριμίας με την Ρομποτική. Έχουμε μαθητές από Κορωπί, από Νίκαια, από Πειραιά, από Αγία Παρασκευή, ακόμη και από Θήβα! Οι γονείς κατανοούν τις πολλαπλές ωφέλειες που αποκομίζουν τα παιδιά. Μοιράζονται μαζί μας, τις βελτιώσεις που βλέπουν στα παιδιά τους, στη δυνατότητα συγκέντρωσης, στον τρόπο σκέψης και έκφρασης, στην επίλυση προβλημάτων, στην συνεργασία, στη δημιουργικότητα, στη διάθεσή τους και στις επιδόσεις τους στο σχολείο!».

Για το τέλος, κράτησα την κλασσική ερώτηση για τα επόμενα βήματα. «Επιδιώκουμε να επεκτείνουμε τις δράσεις μας στην παροχή εργαστηρίων σε περισσότερα παιδιά, αυτόνομα ή μέσω συνεργασιών, στην Αττική και στη υπόλοιπη Ελλάδα. Παράλληλα, εμπλουτίζουμε και επεκτείνουμε τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα, και επενδύουμε περίπου το 75% του χρόνου μας σε αυτό».

Info
Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του εκπαιδευτικού κέντρου στο robotakia.gr

Πηγή: protothema.gr

   

Άφησε ένα σχόλιο

*